Schrijftraining

Je tekst is je visitekaartje

En daarom is het belangrijk dat je teksten leesbaar zijn én de boodschap overdragen die je wilt overdragen. Het lijkt zo eenvoudig, maar dat is het niet! Met schrijftrainingen help ik organisaties bij het verbeteren van hun schriftelijke communicatie. Intern en extern.

Herken je iets in de volgende vragen? Neem dan gerust contact met me op.

  • Hoe zorg ik ervoor dat iedereen in de organisatie duidelijke taal schrijft?foto3
  • Hoe krijg ik meer opdrachten met mijn offertes en tenders?
  • Hoe laat ik mijn teksten aansluiten op het imago van de organisatie?
  • Op welke manier kunnen we onze rapporten het beste opstellen?
  • Onze teksten zijn erg ingewikkeld voor de lezers. Hoe kunnen we toegankelijker schrijven?
  • Hoe kan ik mijn kennis van de Nederlandse taal en spelling opfrissen?

Voor wie
Ik verzorg schrijftrainingen in diverse tekstsoorten. Voor een team, afdeling of hele organisatie. We werken samen toe naar een duidelijke schrijfstijl die past bij de uitstraling van de organisatie.

Welke trainingen
De volgende trainingen vormen de basis. Ik pas ze aan aan de wensen van het team of de organisatie, waardoor er maatwerk ontstaat.

De lezer centraal
Ik leer de deelnemers denken vanuit de ontvanger. Klant- en lezersgerichtheid staan centraal in de aanpak van mijn trainingen. Een goede tekstopbouw en duidelijk en aantrekkelijk geformuleerde zinnen zijn daarbij belangrijke bouwstenen.