training - coaching
 
Professionele en persoonlijke gesprekken voeren

Professionele en persoonlijke gesprekken voeren

Je voert regelmatig gesprekken, zowel intern als extern. In deze training verfijn je je gespreksvaardigheden en krijg je inzicht in de werking van communicatie. Je ervaart wat goed werkt – en wat niet.

Gesprekken voeren we de hele dag door. Dat doen we bewust, als het een belangrijk gesprek is met bijvoorbeeld een klant. Maar het gebeurt ook onbewust, zoals bij het koffieapparaat. Sta jij wel eens stil bij het effect van jouw gedrag op dat van een ander? Waarom loopt het ene gesprek soepel en het andere juist niet? Je ontdekt het in de training Professionele en persoonlijke gesprekken voeren.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Contact maken, actief luisteren, vragen stellen, samenvatten
  • Gespreksstructuur kiezen
  • Je boodschap duidelijk overbrengen
  • Non-verbale communicatie
  • Schakelen tussen de verschillende niveaus in communicatie
  • Omgaan met weerstand
  • Omgaan met verschillende communicatiestijlen